Week in beeld #6: check die wenkbrauwen (!!), typisch pleegzorg regelgedoe en... vakantiekoorts!!

Aaaaah!!! Dat is even schrikken hè? Wat een enorme zwarte wenkbrauwen! Oké, ik zal het maar bekennen: stiekem ben ik best een klein beetje ijdel. Het is niet zo dat ik zonder make up de deur niet uit durf of zo, maar sinds een tijdje laat ik wel regelmatig mijn wenkbrauwen verven. Deze week was het weer zover en liet ik me heerlijk besmeren met die gekke modderachtige smurrie. Natuurlijk is het uiteindelijk lang niet zo donker geworden als op deze foto en ben ik super blij met het eindresultaat. En in plaats van dat mooie plaatje aan jullie te laten zien, leek het me wel leuk eens een 'before shot' te plaatsen. Valt dus reuze mee met die ijdelheid van me, toch ;-)?!
Er gebeurde natuurlijk nog veel meer deze week. Zo bakten de kinderen deze heerlijke taartjes. Het zijn cakejes die je op elkaar kunt stapelen, enorm versierd met allerlei zoetigheid zoals fondant en suikerpareltjes. Je tanden vallen bijna uit je mond als je er alleen al naar kijkt, maar wat zijn ze leuk geworden hè?!
Ook moest er het één en ander geregeld worden. Iets met een pleegkind en een bankrekening. Ik moet de eerste pleegouder nog ontmoeten die daar nooit problemen mee heeft gehad. In ons geval ging het niet om het starten maar om het sluiten van een rekening die ooit door de ouders van Thomas voor hem was geopend en waar nooit iets mee is gedaan. Nou ja, er staat 2 cent op. Maar verder slaapt deze rekening diep. Het beëindigen ervan bleek echter nog niet zo gemakkelijk. De naam van de voogd van jaren terug stond nog in het systeem. En dus moest ik met voogdijpapieren en allerlei legitimatie naar het kantoor toe. Daar aangekomen bleek dat eerst het gezag anders geregistreerd moest worden in het banksysteem, en daarna mag ik nog een keer komen om de rekening dan echt op te heffen. Wat een gedoe! Omdat de meneer van de bank dat eigenlijk ook wel met me eens was stopte hij de kinderen gauw wat toe. Nee, geen geld, maar een knaloranje keycord en doosje waarin je een muntje kan laten verdwijnen. Harstikke lief!

Omdat ondertussen onze vakantie dichterbij komt, móest ik ook nog een klein beetje shoppen deze week. Wie mij enigszins kent, weet dat ik daar totaal geen problemen mee heb ;-)!
Bij de Action en de Wibra slaagden we prima: heerlijk zomers geurende douchegel, zaklampjes voor nachtelijke plaspartijen op de camping, een grote stapel nieuwe onderbroeken voor Thomas en een hele stoere robot shortama voor Vera. Wat een voorpret geeft dit zeg!!

Dat gezegd hebbende: week in beeld slaat één weekje over, maar daarna komt de rubriek dubbel en dwars terug, mét extra veel foto's natuurlijk! Fijne weken allemaal!!

Reacties

Best gelezen berichten