Week in Beeld #35: een vervelende zitting, aan de slag in de keuken en een onrustig ouderbezoek

Deze week was het zo ver: we moesten weer in de rechtbank verschijnen omdat de ouders van Vera beiden een uitgebreidere bezoekregeling wilden laten vastleggen. Uiteraard wist Vera van niets, maar toch voelde ze dat er 'iets' aan de hand was. Want waarom had manlief ineens een nette blouse aan? Ik heb haar extra uitgebreid geknuffeld toen ze zei dat ze van me hield. Dat konden we allebei wel even gebruiken!
Deze zitting was een beetje anders dan de voorgaande keren, omdat wij nu de pleegoudervoogdij hebben. Dat betekende dat ouders en wij echt recht tegenover elkaar kwamen te staan, waar normaal de voogd 'de klappen opvangt' was dit nu aan ons. Erg vervelend, vooral omdat we zo ons best doen voor Vera en ouders een fijne bezoekregeling vorm te geven en zij dit, mede door hun beperkingen, niet zo kunnen ervaren. Gelukkig bleek onze advocate doeltreffend en kundig en troffen we een prettige rechter die de juiste vragen stelde. Nu is het afwachten wat de uitspraak zal worden. Het is nog steeds spannend dus, hoewel ik aardig vertrouwen heb in een voor Vera goede afloop. Over een aantal weken weten we meer!

Ik noemde het vorige week al: afgelopen zondag maakten de kinderen en ik tapas. Dit is altijd zo'n feestje om te doen (en om te proeven 😋). Vera en Thomas hielpen goed mee, en wat wás het lekker zeg. Vooral de knoflookbroodjes met gegrilde groenten en Parmezaanse kaas erop zijn iedere keer weer de absolute favoriet van ons allevier!





Om nog maar even in de kooksfeer te blijven: Vera wilde deze week ook 'haar recept' uitproberen: een blaadje peterselie op een stukje vlees 😂. Want dat vindt ze er altijd zo chique uitzien. Bij deze dus, ze was er helemaal mee in haar nopjes ❤.











Op mijn werk werd ik deze week verwend met een enigszins verlaat verjaardagscadeautje (ik geloof dat de feestcommissie ietwat overwerkt begint te raken want ik was begin janauri jarig). Heerlijke badschuim en bodylotion 😍. Die avond gingen we gezellig met een heleboel collega's uit eten om te vieren dat één van hen 25 jaar in dienst is. We aten Afghaans, écht een aanrader!






Op donderdag hadden Vera's leerkrachten studiedag. Omdat er op de school van Thomas een informatieochtend voor ouders was, mocht Vera even bij Thomas in de klas. Iets wat ze beiden heel erg leuk vonden, want ze vinden het maar niets dat ze op verschillende scholen zitten. Kijk ze hier eens, samen hard aan het werk 💘!!
Die middag kwam de mama van Vera op bezoek. Voor ons allemaal een beetje een gek gevoel natuurlijk, want we hadden net twee dagen ervoor de zitting gehad. Vera gooide alle spanning die ze had gevoeld eruit, ook moeder merkte het en kwam er later op terug via Whats App. Ik deed een poging één en ander uit te leggen, maar helaas lukte dat maar deels. Ik snap het ergens wel: luisteren naar iets wat je echt liever niet wilt horen is extra ingewikkeld. We waren tijdens het bezoek trouwens naar de plaatselijke kinderboerderij gegaan, zodat de kinderen lekker konden spelen en ravotten en er letterlijk ruimte was voor ons allemaal. En...daar waren net lammetjes geboren. Kijk een hoe schattig!

Gisteren kwamen mijn ouders langs om te helpen wat grote spullen naar het grof huisvuil te brengen. Samen met mijn moeder gingen de kinderen een rondje skeeleren. Maar oei, wat was het kkkkkoud zeg ⛄.













Tijd voor warme chocolademelk dus, mmmm!
Vandaag maken we er een rustig dagje van. Dat mag wel na zo'n volle, hectische week.

Fijne zondag allemaal 👄👄👄!

Reacties

Best gelezen berichten