Week in Beeld #34: een avondje op stap, groot feest op Valentijnsdag en de voorbereiding op weer een rechtszaak...

Vorig weekend was het feest! Ik ging een avondje carnaval vieren met vriendinnen in het zuiden des lands. En wat was het gezellig zeg! De uren vlogen voorbij met kletsen, biertjes drinken en natuurlijk, zoals ze dat noemen, lekker dweilen 😁. Ik heb er echt ontzettend van genoten!
Thomas en Vera hadden ook een topweekend. Zij bleven bij mijn ouders logeren, samen met mijn nichtjes. Ook daar werd het één groot feest dus! Op zondag hadden de kids samen in de schuur een experimenten lab gebouwd, waar ze in de weer waren met potjes, blaadjes en water. Betreden op eigen risico 😉!
Op de terugweg naar huis die middag zagen we de mooiste wolken en regenbogen voorbij komen. Thomas schoot dit prachtige plaatje door het autoraam ❤.






Deze week bereidden we tevens de rechtszaken over de omgangsregeling van Vera verder voor. We verzamelden papieren en overlegden met onze advocate. Helaas moeten we volgende week namelijk opnieuw naar de rechtbank, omdat Vera's ouders langer, vaker en onbegeleid bezoek willen. Wat ik heel goed snap, maar wat jammer genoeg op dit moment niet binnen Vera's wensen en mogelijkheden ligt. Een lastige kwestie, en ik merk er, ondanks het feit dat we sterk staan en gesteund worden door onze pleegzorgwerker en de voormalig voogd, veel stress van te krijgen. Nou ja, het hoort erbij en zal vast wel weer loslopen, maar vervelend is het wel!






Woensdag bouwden we wederom een klein feestje, want het was Valentijnsdag! Nu heb ik persoonlijk niet zo heel veel met deze feestdag, maar manlief en de kinderen maakten er echt iets leuks van. Thomas had op school een grote Valentijnskaart geknutseld, speciaal voor zijn slakjes 😂. Vera schreef mij een brief met veel 'love' erin en had vanuit school een zelfgemaakte Valentijnskaart naar manlief opgestuurd. Van manlief kreeg ik een lief cadeautje: een pakket om extra lekkere warme chocolademelk te maken. Vooral Vera vond dit fantastisch, want zij is hier gek op! Die avond gingen we gezellig met zijn viertjes uiteten. Een mooie dag vol liefde ❤!



Op donderdagmiddag kwamen de papa en mama van Thomas op bezoek. Met hen had ik een héél bijzonder gesprekje. Over dat het niet altijd makkelijk is om te zien dat je kind plezier heeft met zijn of haar pleegouders. Over de stekende pijn die dit soms kan veroorzaken. Maar ook over hoe fijn het is, omdat je gewoonweg wilt dat je kind blij is. Want, zoals de papa van Thomas zei: "het gaat niet om ons, maar om onze kinderen". Hoe mooi is dat?? Het contrast met de eeuwige strijd die de ouders van Vera blijven voeren is groot...😟
Hierna fantaseerden we over hoe leuk het zou zijn om ooit in de toekomst met alle kinderen, pleegouders en ouders een dagje naar de Efteling te kunnen gaan. Wie weet komt het er ooit van, ook dat lijkt me heel bijzonder 💚!




Februari is hier in huis echt dé opruimmaand. Vera krijgt straks in ons nieuwe huis een ander bed, en dus braken we alvast haar halfhoogslaper af. Het zoontje van een oud collega konden we hier gelukkig heel blij mee maken. Vera vond het maar wat interessant om nu met haar matras op de grond te slapen, maar wist al precies hoe Thomas zou gaan reageren. "Hij maakt zich straks natuurlijk zorgen over waar ik nu moet slapen", zei ze wijs. En ja hoor, dit was exact zijn reactie op het afgebroken bed. Gelukkig wende het ook voor hem snel. Wat kent Vera Thomas toch door en door 😉!

Vandaag ga ik proberen de zorgen over de rechtszaak een beetje los te laten door me te focussen op ons mooie gezin. Gelukkig blijft manlief er rustig onder, dat kan een stresskip als ikzelf goed gebruiken! Vanmiddag ga ik lekker tapas maken met de kinderen. Maar daarover...volgende week meer 💋💋!

Reacties

Best gelezen berichten