Week in Beeld #30: een héle grote mijlpaal, super lieve berichtjes en...een belangrijke afspraak tussen de wetboeken


Laat ik maar beginnen met vertellen over hét hoogtepunt van deze week: THOMAS HEEFT ZIJN A-DIPLOMA GEHAALD! Een super grote mijlpaal. Natuurlijk is iedere ouder apetrots als zijn of haar kind afzwemt, maar ik denk dat ik toch nog nét ietsje trotser was. Thomas heeft namelijk maar liefst 3,5 jaar zwemles gehad voordat hij op dit punt belandde, en een hele poos dacht ik dat dit felbegeerde papiertje er misschien nooit zou komen. Tuurlijk, hij deed zijn best en kon prima boven water blijven, maar consequent laten zien wat hij kon, dat deed onze eigenwijze Thomas niet. Maar nu is het eindelijk zover, en wat was hij blij! Hij bleef het maar herhalen, in zichzelf en tegen iedereen die hij die dag sprak: "ik heb gewoon mijn A-diploma gehaald!". Geweldig hoe hij me steeds weer weet te verbazen met alle ontwikkelingen die hij doormaakt 💚!!


Kijk eens, deze verhuischecklist ontving ik deze week. Ik had hem gratis online besteld bij de Consumentenbond.  Een superhandige poster waar van alles opstaat waar je bij een verhuizing aan moet denken. Uiteraard hing ik hem direct op en ging ik meteen afvinken wat er al was gebeurd. Maar wat moet er ook nog een hoop gebeuren zeg 😱! Nou ja, alles op z'n tijd...










Een tijdje terug had Vera haar tablet laten vallen. Resultaat: een compleet kapot beeldscherm 😵... ai! Deze week duikelde manlief tijdens het opruimen van één van onze vele overvolle kasten een oude telefoon op. Die kon Vera mooi gebruiken als vervanging van haar kapotte tablet. Wat wás ze er blij mee zeg! Natuurlijk zit er geen simkaart in en is bellen en appen dus niet mogelijk (daar vinden we haar nog te jong voor), maar Netflixen, YouTube kijken en zelf filmpjes en foto's maken kan natuurlijk wel. Als kleine bonus maakte manlief een e-mailadres voor Vera aan, waarmee ze hem en mij af en toe een berichtje kan sturen. Vanaf mijn werk typte ik gauw een kort mailtje. Meteen kwam er een lief berichtje terug. Een super leuke manier om onze onzekere Vera extra te laten zien dat we echt héél erg veel van haar houden 😍!





Dat kijken naar YouTube filmpjes levert trouwens een schat aan informatie op. Vera vindt het kijken naar make up tutorials erg leuk. En...je weet pas echt dat je dochter groter aan het worden is (en jijzelf dus ouder en ouder 😜) als ze je adviseert je mascaraborsteltje iets om te buigen, zodat het aanbrengen ervan veel beter gaat. Werkt hartstikke goed 😂!










Wat stormde het donderdag hè?! Hopelijk zijn jullie allemaal zonder kleerscheuren de dag doorgekomen? Ikzelf waagde me, niet wetende dat er intussen code rood was afgegeven, na een werkafspraak op de snelweg. Ik zou naar een lieve vriendin gaan die de taart had klaarstaan om nog een beetje mijn verjaardag te vieren (op die dag zelf lag ik namelijk ziek in bed). Maar helaas, er stond een hele lange file en ik vond het doodeng om tussen al die grote heen en weer bewegende vrachtauto's in te staan. Snel maakte ik rechtsomkeert en ging ik naar huis. De ouders van Thomas konden helaas niet op bezoek komen omdat door de storm alle treinen uitvielen, wat een pech! Gelukkig kon ik met hen regelen dat ze de volgende middag langskwamen. Thomas was blij hen toch nog te kunnen zien deze week.






Op vrijdag bezocht ik voor het eerst in mijn leven een advocatenkantoor. Zat ik daar ineens in een kamer tussen kasten vol wetboeken. Zo maak je nog eens wat mee, al had ik dit écht liever overgeslagen. Want wat hadden we gehoopt dat er meer rust zou komen nu we pleegoudervoogd van Vera waren geworden. Helaas...er komt toch weer een rechtszaak aan, want haar beide ouders hebben besloten een verzoek in te dienen voor vaststelling van een uitgebreidere omgangsregeling. Gelukkig bleek ik via online tips een hele fijne advocate te hebben gevonden, die direct meedacht, me geruststelde en zich flink op de zaak gaat storten. Wordt vervolgd dus!

Zoals je leest was het wederom een bewogen week. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: een gezinsleven, en zéker dat van een pleegmoeder, is echt nooit saai 😉!







Reacties

Best gelezen berichten