Een lekker kneuterig kerstblogje

Ik ben gék op de decembermaand. Sinterklaas, Kerstmis, Oud & Nieuw... mij kun je niet blijer krijgen! Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik dit jaar wel enigszins opgelucht was toen die Goedheiligman zijn biezen weer had gepakt, want man man, wat leverde zijn komst een hoop spanning op zeg. Vooral Thomas had er veel last van. Maar al met al is het toch vooral ontzettend gezellig, al die heerlijke feestdagen!!


Inmiddels zijn we hier thuis volop bezig geweest de woonkamer kerstproof te krijgen. Op mijn vrije ochtend ploegde ik door onze ontzettende zoldertroep om alle spulletjes te verzamelen. Ik zette vast het één en ander klaar, zodat we na schooltijd fijn met zijn allen aan het versieren zouden kunnen.

Vorig jaar kocht ik deze leuke houten kerstboom. Samen maakten we er toen echt ónze boom van, door erop te tekenen en te kleuren. Het werd een vrolijk geheel. Ik ben er nog steeds super blij mee!









Ook ons kleine nepboompje plukte ik van zolder af. Gelukkig werkten alle lampjes nog!

Op het raam van de tuindeur probeerde ik de speciale stiften uit die dit jaar als presentje bij de kerstzegels meegegeven worden. Het lukte me (ondanks het ontbreken van daadwerkelijk tekentalent) om twee best goed lijkende bomen plus een sneeuwpop te fabriceren. Yes!




Die middag kon de échte pret beginnen. Tevergeefs probeerde ik in de auto naar kerstmuziek te luisteren. Maar helaas, Thomas bleef herhalen dit nog véél te vroeg te vinden. "Hoort niet, hoort niet". De kerstboom optuigen zag hij echter wél zitten.

Helemaal zelfstandig gingen Vera en Thomas aan de slag. Ik hoefde maar één keer te roepen dat de andere kant ook graag wat ballen wilde, verder verliep het versieren vlekkeloos!




Het eindresultaat mocht er wezen! En wat waren Vera en Thomas er trots op zeg! Hun eigen kerstboompje, zelf gedecoreerd en met lichtjes erin.

Wij zijn er dus helemaal klaar voor, kom maar op met die kerst! Tot die tijd gaan we lekker iedere dag onwijs kneuterig genieten van de sfeer om ons heen. Héérlijk!!

Reacties

Best gelezen berichten