Pleeggezinnen Familiedag 2016!

Een hele poos keken we er met zijn viertjes naar uit: de Pleeggezinnen Familiedag 2016! De kaartjes lagen al een tijdje klaar en op YouTube keken we talloze malen naar filmpjes over Duinrell, de plek waar dit jaarlijkse festijn zou gaan plaatsvinden. Waar zouden we allemaal in gaan?

Vandaag was het zo ver! Helaas zat het weer niet echt mee, maar gewapend met voldoende paraplu's gingen we vanochtend toch vol goede moed op pad. En gelukkig zijn we niet van suiker (hoewel Thomas daar soms aan lijkt te twijfelen...)!




Na een klein uurtje rijden kon de pret beginnen! Joepie!! Eerst natuurlijk even op de foto met hét symbool van Duinrell: een super blije kikker (die vast ook een prachtige naam heeft, maar ik heb geen flauw idee hoe die luidt).












Het was een klein stukje lopen naar de attracties. Onderweg was er genoeg te zien! Vooral de "zwevende kraan" vonden Vera en Thomas fascinerend. Hoe kon dat nou? Waar Vera ervan overtuigd was dat hier iets magisch aan de hand moest zijn, zag Thomas al gauw de doorzichtige buis die in het water verdween. Oh...zo dus ;-) !












Eindelijk kon dan het echte werk beginnen! Al gauw zat Vera samen met manlief in de aller engste achtbaan van het park. Het kan haar namelijk niet hard en hoog genoeg gaan. Gelukkig is Thomas niet zo'n waaghals, en dus ging ik samen met hem in de monorail.
Uiteraard was ik later wel 'de Sjaak', en troonde Vera me mee een andere achtbaan in. Helemaal in het voorste karretje nog wel. Je begrijpt: ik zit hier nu zonder stem te typen, zo hard heb ik gegild!! Vera vond het geweldig!




Intussen hadden we trek gekregen, en even opwarmen leek ons ook wel fijn. We kozen voor een lekkere pannenkoek in restaurant de Carrousel. Zeer geslaagd, want middenin dit eettentje stond een echte draaimolen. Hartstikke leuk!!
 
Uiteraard bezochten we ook de centrale plek waar alle pleegzorgorganisaties te vinden waren. Bijzonder om zoveel gezinnen in alle vormen, maten en kleuren samen te zien. Terwijl de kinderen knutselden en manlief en ik genoten van warme koffie en thee, wachtten we op een ware fotoshoot. Eindelijk eens een keer fatsoenlijk met zijn viertjes op de foto (zonder die gekke halve hoofden wanneer ik ons weer eens allemaal tegelijk op één selfie probeer te proppen). Nog even wachten tot we het eindresultaat per mail ontvangen, maar ik ben er nu al helemaal blij mee!

Daarna pikten we nog zoveel mogelijk leuke attracties mee. Een deel was helaas gesloten in verband met het slechte weer. We gaan dus zeker in de zomer nog een keertje terug!

Inmiddels zijn we weer thuis, en kijken we verkleumd maar tevreden terug op een mooie dag. Want wat hebben we samen heerlijk genoten zeg!!

Was jij er ook??

Reacties

Best gelezen berichten